Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu
ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585
ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,
tel. (75) 612 13 03
e-mail:mpp3@boleslawiec.eu
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1249550
- Do końca roku: 239 dni
- Do wakacji: 46 dni
-
Kalendarium
Poniedziałek, 2024-05-06
Imieniny: Beniny, Filipa
Telefon
Temat: Telefon
MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
„Robot” – zabawy z piosenką poznanie słów i melodii piosenki, określenie nastroju piosenki. Zabawy muzyczne przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=vcqqqPi9SOY
”Spacer robotów” – zabawa ruchowa, naśladowcza do piosenki. Dziecko zamienia się w robota, improwizując jego powolny chód w rytm piosenki. Na hasło: Robot rusza głową! – dziecko zatrzymuje się, ruszając tylko głową. Rodzic może wybierać różne części ciała, np. ręce, kciuk, prawą stopę oraz zmieniać tempo (raz wolniej, raz szybciej), w jakim „robot” ma się poruszać.
„Rozmowa” – słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej.
Rozmowa
Małgorzata Strzałkowska
Dryń! Telefon!
– Cześć. Tu babcia.
– O! Dzień dobry!
– Dobra Żabcia…
– Ja nie jestem Żabcią, babciu!
– Wiem, Haneczko… Nie rusz, Żabciu!
Haniu, wiesz kto ze mną mieszka?
– Kot!
– Nie tylko! Mam też pieska!
– Pieska? Ale fajnie, babciu!
– Hau! Hau! Hau! Hau! Spokój, Żabciu!
– A co na to Mruczek mówi?
– Wiesz, od razu ją polubił.
– Tego pieska dał ci dziadek?
– Nie, Haneczko. To przypadek…
W internecie przeczytałam,
że ktoś psa przy poczcie znalazł.
No i odwiózł do schroniska.
Żal mi się zrobiło psiska…
Pan przywiązał go na sznurku.
I zostawił. Tuż przy murku.
Dwa dni siedział psiak pod drzewem…
– Jak tak można, babciu?
– Nie wiem…
Może kapcie pogryzł panu?
Odgryzł frędzle od dywanu?
Może głośno szczekał w domu?
Albo już się znudził komuś?
Siedział, siedział, czas uciekał,
a pies wciąż na pana czekał.
– Ja bym nigdy nie czekała
na takiego… no… bęcwała!
– Psy i koty nam ufają –
jak kochają, to kochają…
– Mogę wpaść do ciebie, babciu?
– Dobrze, Haniu! Chodź tu, Żabciu…
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dziecku pytania: Kto rozmawiał przez telefon? Na jaki
temat rozmawiano? Jakie zwierzęta występowały w wierszu? Naśladuj ich odgłosy.
Dlaczego możemy rozmawiać przez telefon?
https://www.youtube.com/watch?v=qroo03geaSs
„Telefony alarmowe” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przypomina dziecku numery telefonów
alarmowych.
pogotowie – 999
straż pożarna – 998
policja – 997
alarmowy – 112
Praca w KP3.29 – rozwijanie percepcji wzrokowej i grafomotoryki. Dzieci doprowadzają
chłopca do dziewczynki zgodnie z podanym kodem. Zaznaczają jego drogę czerwoną kredką
według wzoru. W drugim zadaniu dzieci w każdej pętli skreślają to, co nie pasuje.
Ćwiczenia logopedyczne - Utrwalanie SZ, Ż, CZ,DŻ
https://www.youtube.com/watch?v=bCJgqnAWyxI
„Telefon z kubeczków”– zabawa badawcza.
Pomoce: 2 kubeczki i sznurek, nożyczki, plastelina
Pierwszy telefon, wynaleziony przez Aleksandra Bella, wykorzystuje drgania powstające na drucie łączącym mikrofony i słuchawki. Dlatego aparat wygląda jakby składał się z dwóch części.
Spróbujcie sami zrobić takie urządzenie, które pozwoli przesyłać drgania fal dźwiękowych. Co należy zrobić po kolei? Oto instrukcja:
-
Bierzemy dwa plastikowe kubeczki, sznurek i kawałek plasteliny;
-
W dnie kubeczków robimy nożyczkami po jednym otworze;
-
Przewlekamy sznurek przez dna obu kubeczków i połączymy je ze sobą;
-
Na końcach sznurka zawiązujemy supełki;
-
Umacniamy sznurek plasteliną tak, by nie wypadał z kubka.
Najlepiej przygotować 2 pary połączonych kubeczków. Gdy telefony są gotowe, spróbujcie ze sobą porozmawiać (nadawać i odbierać komunikaty). Jedną parę połączonych kubeczków przykładamy do uszu, drugą do ust. Sznurki, łączące kubeczki, powinny być naprężone.
Zbiór pomysłów na prace plastyczne „Telefon”
https://www.preschoolactivities.us/telephone-craft-idea-for-kids/
http://krokotak.com/2013/05/diy-alarm-clock/ – budzik z płyty CD
Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia
Pani Iwonka i Pani Agnieszka