Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu
ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585
ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,
tel. (75) 612 13 03
e-mail:mpp3@boleslawiec.eu
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1246392
- Do końca roku: 249 dni
- Do wakacji: 56 dni
-
Kalendarium
Piątek, 2024-04-26
Imieniny: Marii, Marzeny
Co się dzieje na polu? 08.04.2021
Witajcie Misiaki
Dzisiaj przypomnimy sobie co potrzebują rośliny, aby urosnąć i poruszamy się jak zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Temat: Co się dzieje w polu?
1. „Rytmiczne dłonie” - zabawa na powitanie https://youtu.be/YtQ9kOsdL9k
2. Czego potrzebują rośliny do wzrostu? Jak rosną, kwitną i owocują?
Praca z kartą pracy w KP3.38 – przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka. Dziecko uzupełnia ilustrację nalepkami. Mówią, jak wygląda wzrost ziemniaków i czego roślina potrzebuje do wzrostu. Kolorują właściwe obrazki na dole.
3. Opowieść ruchowa o piesku na wiejskim podwórku https://youtu.be/o5DrKO6gTlI
potrzebne będą:
-
kocyk lub dywanik
-
wygodne ubranie
-
gołe stopy
-
dobry humor
4. Ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość „Na wsi”
https://view.genial.ly/5e95a496d82ffd0dbff5dbb4
https://view.genial.ly/5e974d0d27cb3a0e1088025d
5. „Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną, sł. i muz. tradycyjne
Była babuleńka rodu ubogiego,
miała koziołeczka bardzo upartego.
Ref.: Fik mik, fik mik,
szwadyrydy rydy, rach ciach ciach,
bardzo upartego. (x2)
A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,
wyjadł babuleńce zagonek kapusty.
Ref.: Fik mik, fik mik…
A weźże babulko kija sękatego
i wybijże mocno kozła upartego.
Ref.: Fik mik, fik mik…
– Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dziecko siedzi wygodnie, słucha piosenki i wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.
– Rozmowa na temat treści piosenki – dziecko stara się odpowiadać na pytania zadane przez rodzica cytując jej tekst.
– Realizowanie rytmu piosenki – dziecko realizuje rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na poduszce dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.
- Analiza słuchowa zdań z piosenki – dziecko ilustruje ilość wyrazów stukaniem dłońmi o podłogę. – Analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów – dziecko wyklaskuje i liczy sylaby w wybranych wyrazach.
5. Rysowanie treści piosenki na tablicy interaktywnej wg pomysłu dzieci – w prawym górnym rogu jest narysowany ołówek, proszę na niego kliknąć i pokażą się kolory, które wykorzystujemy do rysowania.
https://view.genial.ly/5eb0257349966b0d12b24af7/ interactive-content-tablica-do-rysowania
Dla chętnych
Filmik rośliny uprawne
Film jak powstaje chleb
https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
Film jak powstaje cukier
https://www.youtube.com/watch?v=8rEutOeMOp0
gra planszowa - załącznik
piosenka na wiejskim podwórku