Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu

 ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585

ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,

tel. (75) 612 13 03

e-mail:mpp3@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1246392
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-26

    Imieniny: Marii, Marzeny

Co się dzieje na polu? 08.04.2021

 Witajcie Misiaki

Dzisiaj przypomnimy sobie co potrzebują rośliny, aby urosnąć i poruszamy się jak zwierzęta z wiejskiego podwórka.

 

Temat: Co się dzieje w polu?

 

1. „Rytmiczne dłonie” - zabawa na powitanie https://youtu.be/YtQ9kOsdL9k 

 

2.  Czego potrzebują rośliny do wzrostu? Jak rosną, kwitną i owocują?

https://youtu.be/koVl4AFn3Js 

Praca z kartą pracy w KP3.38 – przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka. Dziecko uzupełnia ilustrację nalepkami. Mówią, jak wygląda wzrost ziemniaków i czego roślina potrzebuje do wzrostu. Kolorują właściwe obrazki na dole.

 

3. Opowieść ruchowa o piesku na wiejskim podwórku https://youtu.be/o5DrKO6gTlI  

potrzebne będą:

    • kocyk lub dywanik

    • wygodne ubranie

    • gołe stopy

    • dobry humor

4. Ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość „Na wsi”

https://view.genial.ly/5e95a496d82ffd0dbff5dbb4 

https://view.genial.ly/5e974d0d27cb3a0e1088025d 

 

5. „Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną, sł. i muz. tradycyjne

Była babuleńka rodu ubogiego,

miała koziołeczka bardzo upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik,

szwadyrydy rydy, rach ciach ciach,

bardzo upartego. (x2)

 

A ten koziołeczek był bardzo rozpustny,

wyjadł babuleńce zagonek kapusty.

Ref.: Fik mik, fik mik…

 

A weźże babulko kija sękatego

i wybijże mocno kozła upartego.

Ref.: Fik mik, fik mik…

https://youtu.be/cVPHfyg3Nv8 

 

– Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dziecko siedzi wygodnie, słucha piosenki i wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.

– Rozmowa na temat treści piosenki – dziecko stara się odpowiadać na pytania zadane przez rodzica cytując jej tekst.

– Realizowanie rytmu piosenki – dziecko realizuje rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na poduszce dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.

- Analiza słuchowa zdań z piosenki – dziecko ilustruje ilość wyrazów stukaniem dłońmi o podłogę. – Analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów – dziecko wyklaskuje i liczy sylaby w wybranych wyrazach.

5. Rysowanie treści piosenki na tablicy interaktywnej wg pomysłu dzieci – w prawym górnym rogu jest narysowany ołówek, proszę na niego kliknąć i pokażą się kolory, które wykorzystujemy do rysowania.

https://view.genial.ly/5eb0257349966b0d12b24af7/  interactive-content-tablica-do-rysowania

 

Dla chętnych

 

Filmik rośliny uprawne

https://youtu.be/6c5zNnkYbCM

Film jak powstaje chleb

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA 

Film jak powstaje cukier

https://www.youtube.com/watch?v=8rEutOeMOp0 

gra planszowa - załącznik

 piosenka na wiejskim podwórku

https://youtu.be/LEYDpARDQMw