Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu

 ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585

ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,

tel. (75) 612 13 03

e-mail:mpp3@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1235780
    • Do końca roku: 277 dni
    • Do wakacji: 84 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-03-29

    Imieniny: Marka, Wiktoryny

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4 LETNICH

 

 ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4 -LETNICH

 

 

600

Schodzenie się dzieci

Zabawy swobodne służące realizacji pomysłów dzieci - integrowanie się dzieci z kolegami i koleżankami z grupy starszaków

Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym

Różnorodne zabawy (dydaktyczne , tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne, badawcze,  gry stolikowe ) , oraz zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne prowadzone pod kierunkiem nauczyciela

Przygotowanie do śniadania.-  czynności porządkowo-gospodarcze, doskonalenie czynności samoobsługowych

800

Śniadanie-  doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, próby dyżurowania przy stole

 

830

Zajęcia kierowane i inspirowane przez nauczyciela

  • Zajęcia z zakresu rozwijania mowy i myślenia ( w tym kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania ), oraz wrażliwości estetycznej i sprawności fizycznej
  • Spacery i wycieczki - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze i tropiące
  • Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym organizowane , oraz inspirowane przez dzieci.
  • Przygotowanie do II śniadania- czynności porządkowo -higieniczne, rozmowy na temat zdrowego sposobu odżywiania się.

 

1100

II śniadanie

1130 

Zabawy i zajęcia w sali lub ogrodzie

  • Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym - słuchanie bajek, piosenek, muzyki poważnej, fragmentów książek, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
  • Zabawy  i zajęcia sprzyjające osiągnięciu gotowości szkolnej - rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, oraz grafomotorykę
  • Zabawy integracyjne,  konstrukcyjne, tematyczne, porateatralne, badawcze, dydaktyczne, oraz gry stolikowe
  • Zabawy z inicjatywy dzieci w sali lub na placu przedszkolnym
  • Przygotowanie do obiadu.

1300

Obiad - doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, (estetyka i kultura spożywania posiłku)

1330

Rozchodzenie się dzieci

  • Dowolna działalność dzieci w sali lub na placu przedszkolnym
  • Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych
  • Zajęcia dodatkowe i twórcze dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach  i zdolnościach - praca zespołowa i indywidualna
  • Wpisywanie obserwacji o dzieciach,

1600

Zamknięcie przedszkola