Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu
ul. Ceramiczna 5, 59-700 Bolesławiectel. (75) 612 13 04
Filia -ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,
tel. (75) 612 13 03
-
Statystyki
- Odwiedziny: 975606
- Do końca roku: 346 dni
- Do wakacji: 157 dni
-
Kalendarium
Wtorek, 2021-01-19
Imieniny: Erwiny, Henryka
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4 LETNICH
600 Schodzenie się dzieci
- Zabawy swobodne służące realizacji pomysłów dzieci - integrowanie się dzieci z kolegami i koleżankami z grupy starszaków
- Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym
- Różnorodne zabawy (dydaktyczne , tematyczne, konstrukcyjne, integracyjne, badawcze, gry stolikowe ) , oraz zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne prowadzone pod kierunkiem nauczyciela
- Przygotowanie do śniadania.- czynności porządkowo-gospodarcze, doskonalenie czynności samoobsługowych
800 Śniadanie
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,próby dyżurowania przy stole
830 Zajęcia kierowane i inspirowane przez nauczyciela
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy i myślenia ( w tym kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania ), oraz wrażliwości estetycznej i sprawności fizycznej
- Spacery i wycieczki - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze i tropiące
- Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym organizowane , oraz inspirowane przez dzieci.
- Przygotowanie do II śniadania- czynności porządkowo -higieniczne, rozmowy na temat zdrowego sposobu odżywiania się.
1100 II śniadanie
1130 Zabawy i zajęcia w sali lub ogrodzie
- Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym - słuchanie bajek, piosenek, muzyki poważnej, fragmentów książek, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
- Zabawy i zajęcia sprzyjające osiągnięciu gotowości szkolnej - rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, oraz grafomotorykę
- Zabawy integracyjne, konstrukcyjne, tematyczne, porateatralne, badawcze, dydaktyczne, oraz gry stolikowe
- Zabawy z inicjatywy dzieci w sali lub na placu przedszkolnym
- Przygotowanie do obiadu.
1300 Obiad - doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, (estetyka i kultura spożywania posiłku)
1330 Rozchodzenie się dzieci
- Dowolna działalność dzieci w sali lub na placu przedszkolnym
- Praca indywidualna z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych
- Zajęcia dodatkowe i twórcze dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach i zdolnościach - praca zespołowa i indywidualna
- Wpisywanie obserwacji o dzieciach,
1600 Zamknięcie przedszkola
Uwaga: W ciągu całego tygodnia dzieci:
- 1/5 czasu bawią się swobodnie
- 1/5 czasu przebywają na powietrzu
- 1/5 czasu uczestniczą w zajęciach dydaktycznych kierowanych przez nauczyciela
- 2/5 czasu nauczyciel zagospodarowuje dowolnie