Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu
ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585
ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,
tel. (75) 612 13 03
e-mail:mpp3@boleslawiec.eu
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1235251
- Do końca roku: 278 dni
- Do wakacji: 85 dni
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, Kasrota
Wielkanocny koszyczek 31.03.2021
Dzień Dobry
Serdecznie witamy w kolejnym dniu, mamy nadzieję że wszystko u Was dobrze. Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia.
Temat: Wielkanocny koszyczek.
https://www.youtube.com/watch?v=tCDPA_zF8uQ
Propozycja zabawy : Dzieci, tańcząc parami, podskakują z nogi na nogę w rytmie piosenki; wykonują podskoki obunóż; klaszczą w dłonie partnera; naśladują wąchanie i zrywanie kwiatów; biegną w miejscu; naprzemiennie klaszczą i uderzają dłońmi w kolana; przykucają i stukają palcami o podłogę; I układają się na plecach, dłonie mają pod głową.
Praca w KP3.43 – przeliczanie figur geometrycznych, odzwierciedlanie liczby za pomocą
symboli. Dzieci rysują zajączki wielkanocne po śladzie. Wysłuchują pytań. Kolorują na dole tyle zajączków, ile jest wskazanych figur.
„Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Rozmawia z dzieckiem: Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?
Wyjaśnienie symboli wielkanocnych: jajka – nowe życie, baranek – symbol Pana Jezusa, owies – wiosna, wędlina – dostatek, chleb – żeby go nigdy nie zabrakło, babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.
Film Zwyczaje wielkanocne
https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU
Praca w KP3.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka. Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Mówią, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie kolorują pola zgodnie z kodem.
„Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje szablony pisanek lub liczmany (klocki, guziki) 10 sztuk. Dziecko operuje, manipuluje liczmanami i rozwiązuje treść zadań.Podpisuje rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.
– Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?
– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze
2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?
– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek
pozostało w koszyku?
Kolejne zadania Rodzic może tworzyć według własnego pomysłu.
Praca w KP3.44 – rozwijanie percepcji wzrokowej, ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci znajdują 10 różnic między obrazkami i otaczają je pętlami na górnym obrazku.
Propozycja pracy plastycznej:
Koszyczek wielkanocny - origami płaskie z koła
https://www.youtube.com/watch?v=KxP26otQfHEKurki wielkanocne
https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/304-kurki-wielkanocne
Kilka inspiracji dla dzieci i rodziców Pomysły na pisanki: 6 najciekawszych pomysłów na pisanki [INSPIRACJE] - Mjakmama.pl
Kacze przygody - Bajka do słuchania dla dzieci [Audiobook, słuchowisko]