Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu

 ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585

ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,

tel. (75) 612 13 03

e-mail:mpp3@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1235251
    • Do końca roku: 278 dni
    • Do wakacji: 85 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-03-28

    Imieniny: Anieli, Kasrota

Wielkanocny koszyczek 31.03.2021

Dzień Dobry

Serdecznie witamy w kolejnym dniu, mamy nadzieję że wszystko u Was dobrze. Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia.

Temat: Wielkanocny koszyczek.

Na dobry początek dnia trochę ruchu przy piosence "Marcowe zajączki"

https://www.youtube.com/watch?v=tCDPA_zF8uQ

Propozycja zabawy : Dzieci, tańcząc parami, podskakują z nogi na nogę w rytmie piosenki; wykonują podskoki obunóż; klaszczą w dłonie partnera; naśladują wąchanie i zrywanie kwiatów; biegną w miejscu; naprzemiennie klaszczą i uderzają dłońmi w kolana; przykucają i stukają palcami o podłogę; I układają się na plecach, dłonie mają pod głową.

Praca w KP3.43 – przeliczanie figur geometrycznych, odzwierciedlanie liczby za pomocą

symboli. Dzieci rysują zajączki wielkanocne po śladzie. Wysłuchują pytań. Kolorują na dole tyle zajączków, ile jest wskazanych figur.

Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna. 
Rodzic pokazuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Rozmawia z dzieckiem: Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?

Wyjaśnienie symboli wielkanocnych: jajka – nowe życie, baranek – symbol Pana Jezusa, owies – wiosna, wędlina – dostatek, chleb – żeby go nigdy nie zabrakło, babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

 

Film Zwyczaje wielkanocne

https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU

 

Praca w KP3.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka. Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Mówią, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie kolorują pola zgodnie z kodem.

 

Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje szablony pisanek lub liczmany (klocki, guziki) 10 sztuk. Dziecko operuje, manipuluje liczmanami i rozwiązuje treść zadań.Podpisuje rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.

– Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?

– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze

2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?

– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek

pozostało w koszyku?

Kolejne zadania Rodzic może tworzyć według własnego pomysłu.

 

Praca w KP3.44 – rozwijanie percepcji wzrokowej, ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci znajdują 10 różnic między obrazkami i otaczają je pętlami na górnym obrazku.

Propozycja pracy plastycznej:

Koszyczek wielkanocny - origami płaskie z koła

https://www.youtube.com/watch?v=KxP26otQfHEKurki wielkanocne

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/304-kurki-wielkanocne

  Kilka inspiracji dla dzieci i rodziców Pomysły na pisanki: 6 najciekawszych pomysłów na pisanki [INSPIRACJE] - Mjakmama.pl

(mjakmama24.pl)

https://www.mjakmama24.pl/mama/imprezy/pomysly-na-pisanki-6-najciekawszych-pomyslow-na-pisanki-inspiracje-aa-pwGZ-f8Ge-vj4i.html

Kacze przygody - Bajka do słuchania dla dzieci [Audiobook, słuchowisko]

https://www.youtube.com/watch?v=rYS4imgwkuI