Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu

 ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585

ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,

tel. (75) 612 13 03

e-mail:mpp3@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1236004
    • Do końca roku: 277 dni
    • Do wakacji: 84 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-03-29

    Imieniny: Marka, Wiktoryny

Komputer

Temat: Komputer

 

 

Zabawa na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4

 

Pięta, kciuk i klaszczemy
pięta młynek i tupiemy
Pięta, kciuk i klaszczemy
a na koniec zwrotki w koło wirujemy.
la, ,la, la, la,

łokieć nos, łokieć nos  i klaszczemy
łokieć, łokieć , młynek, młynek i tupiemy
łokieć nos, łokieć nos  i klaszczemy
a na koniec zwrotki w koło wirujemy.
la, la, la, la,

W górę, w dół i klaszczemy
w górę, w górę młynek i tupiemy
W górę, w dół i klaszczemy
a na koniec zwrotki w koło wirujemy.

La. la.l a  la

 

Zagadka o komputerze” – rozwiązywanie zagadki Anny Urszuli Kamińskiej.

Ekran, myszka, klawiatura.

Włącz, wpisz hasło i pohulaj.

Uczy, bawi, kontaktuje.

Ważne dane przechowuje.

 

 

Zapoznanie z wierszem Stanisława Karaszewskiego „Mój kolega komputer”.

Mam komputer super nowy
Z monitorem kolorowym,
Klawiaturą, stacją dysków
I malutką, zwinną myszką!
Mój komputer, mój komputer,
On jest super, super, super!
On najlepszym jest kolegą,
nie potrzeba mi innego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
Nagle, rety! Co się dzieje?!
W komputerze coś szaleje,
Wirus groźny niesłychanie
Pożarł program, połknął pamięć!
Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach.



Rozmowa na temat usłyszanej treści wiersza.

Jak wyglądał komputer?

Co zrobił groźny wirus?

Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?

Do czego ludzie wykorzystują komputer?

Kiedy dzieci mogą korzystać z komputera?

 

Do czego służy komputer?” – rozmowa na temat historii i funkcji komputera na podstawie doświadczeń dzieci oraz filmiku

 

https://www.youtube.com/watch?v=dlQnMmEcoAc

 

Zgaduj zgadula – części komputera” – rozwiązywanie zagadek słownych, dzielenie odpowiedzi na sylaby

  • Dzięki niej możesz pisać na komputerze.(klawiatura)

  • Wychodzi z niego dźwięk podczas pracy na komputerze.(głośnik)

  • Może być polna lub komputerowa. (myszka)

  • Zmieniasz w niej toner, tusz.(drukarka)

  • Na nim widzisz to, co robisz na komputerze.(monitor)

 

 

Praca w KP3.27–28 – rozwijanie sprawności manualnej, poznanie znaczenia komputera

w życiu człowieka. Dzieci wycinają obrazki i ich fragmenty wzdłuż linii zaznaczonych na odwrocie

karty. Układają je i naklejają na kartkę. Mówią, do czego może być wykorzystywany

komputer. • KP3.27–28

 

Układamy według wzoru” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje kartoniki z różnymi

symbolami (np. figury geometryczne) – każdy symbol przynajmniej 4 razy po 3 wielkości. Rodzic rozpoczyna rytm, zaś dziecko ma za zadanie go dokończyć. Rodzic prosi o odczytanie rytmu – dziecko ma za zadanie operować nazwą symbolu i wielkością.

 

Odkładamy i dokładamy – sprawnie do siedmiu przeliczamy” – zabawa matematyczna.

Dziecko dostaje 10 liczmanów (guziki, klocki, spinacze), karteczki z cyframi od 1 do 7 oraz kartkę kolorową jako tzw. „ogranicznik”. Rodzic daje dziecku zadanie do wykonania, np.: Połóż dwa liczmany, dołóż jeszcze cztery. Ile masz razem? Dopasuj odpowiednią liczbę! Połóż 8 liczmanów, odłóż od tego 3 liczmany. Ile liczmanów zostało na kartce? Dopasuj odpowiednią liczbę! Itd.

 

Zrob tyle, ile” – zabawa ruchowa. Dziecko poruszają się po pokoju zgodnie z podanym rytmem.

W przerwie Rodzic pokazuje kartonik z liczbą od 1 do 7 i prosi o wykonanie różnych ćwiczeń gimnastycznych w ilości podanej na kartoniku.

 

Esy – floresy” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem piłeczek i farb. Rodzic przygotowuje

dla dziecka kartkę, piłeczkę pingpongowa lub kauczukową, farby plakatowe na paletce. Zadaniem dzieci jest namoczyć piłeczkę w kolorowych farbach. Następnie kładą ją na kartce i starają się na nią dmuchać, tak aby nie spadła z kartki można włożyć kartkę do pudełka np. po butach. Piłeczka, poruszając się, tworzy kolorowy obrazek. Dzieci nadają nazwę swojemu dziełu.

 

https://ccdd.com.pl/malowanie-kulkami/

 

Propozycje gier edukacyjnych dla przedszkolaków:

https://pisupisu.pl/

https://eduzabawy.com/gry-online/

 

 

 

 Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia

Pani Iwonka i Pani Agnieszka