Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu

 ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585

ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,

tel. (75) 612 13 03

e-mail:mpp3@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1241885
    • Do końca roku: 257 dni
    • Do wakacji: 64 dni
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-18

    Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy

W wiejskiej zagrodzie 07.04.2021

Dzień dobry Misiaki. Dziś przypomnimy sobie kto mieszka w zagrodzie i będziemy liczyć zwierzęta. Miłej zabawy

 

Temat : Co się dzieje w zagrodzie”

 

1.Zabawa ruchowo – rytmiczna na dobry początek  https://youtu.be/hpnn3jJzZ_A 

 

2.„Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej.

W cielętniku stoi cielę i ogonem w kółko miele.

Prosiak wyrwał się z chlewika:

– Czy to cielę spadło z byka?

Nikt ogonem tak nie miele,

więc dlaczego miele cielę?

Przyszła koza, furtkę bodzie:

– Pewnie nudno mu w zagrodzie.

Mnie się zdaję, że to cielę

z nudów tak ogonem miele.

- Z nudów? – Z nudów! – Może z głodu?

Wlazło cielę do ogrodu,

zjadło mlecz i seradelę

i ogonem dalej miele.

Przyleciała gęś z gąsiorem.

– Czy to cielę nie jest chore?

Może zjadło wilcze ziele

i ogonem przez to miele?

– Wilcze ziele?

Nie, aniele, ciele jadło seradelę.

– Może zjadło jej za wiele?

– Może to przez decybele?

– Może to jest tik nerwowy?

– Może tęskno mu do krowy?

Przyszły kury, indyk, kaczor,

wszyscy gdaczą, meczą,

kwaczą, strasznie martwią się cielęciem

indyk z kozą, gęś z prosięciem.

Aż z pastwiska przybiegł źrebak i rzekł:

– Martwić się nie trzeba,

tylko trzeba spytać cielę,

czemu tak ogonem miele.

No, bo jeśli w kółko miele,

ma w tym chyba jakieś cele.

– Mam – kiwnęło głową cielę

– robię muchom karuzelę.

Rozmowa na temat wiersza. Proszę wyjaśnić dziecku trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), i zadać pytania: O czym jest wiersz? Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? Co zaproponował źrebak? Dlaczego cielę ogonem miele?

 

3.„Odgłosy zwierząt” zabawa logopedyczna połączona z czytaniem globalnym wybranych zwierząt

https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

https://youtu.be/vQbS0Dm0CjA

 

4.„Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” Zabawa matematyczna

Proszę przygotować dla dziecka sylwety lub liczmany (mogą być kredki, pluszaki, klocki). Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania czytane przez rodzica.

– W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?

– W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?

– W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest

https://youtu.be/CydtsZp9Lkk

 

5.„Zrób tyle, ile słyszysz” - zabawa słuchowo – ruchowa. Dziecko porusza się dowolnie przy muzyce, Gdy muzyka cichnie rodzic klaszcze lub uderza ręką w dowolny przedmiot od 1 do 8 razy, a dziecko wykonuje tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd .

 

6.Praca z kartą pracy w KP3.37 – przeliczanie elementów, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Dziecko szuka na ilustracji podanych zwierząt i koloruje liczbę pól odpowiadającą liczbie odnalezionych zwierząt każdego rodzaju.

 

7.Praca plastyczna „ Proste zwierzęta z papieru” - proszę wybierzcie jedną z propozycji i wykonajcie zwierzątko, które wam się podoba. Mile widziane zdjęcie waszej pracy.

https://youtu.be/Fal5Zez0jdY

https://youtu.be/OPFZ5CFU8OU

https://youtu.be/URl28aLRXkg

 

https://youtu.be/DuiBpuU1LL0

 

 

Dla chętnych

https://youtu.be/xrgowwp1V-U film edukacyjny o zwierzętach

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4 wiadomości o zwierzętach

https://youtu.be/d8PGGKyLt0M liczenie baranków  w zakresie 10 i piosenka