Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu
ul. Narcyzów 22, 59-700 Bolesławiec tel. 575 507 585
ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,
tel. (75) 612 13 03
e-mail:mpp3@boleslawiec.eu
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1241885
- Do końca roku: 257 dni
- Do wakacji: 64 dni
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-04-18
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
W wiejskiej zagrodzie 07.04.2021
Dzień dobry Misiaki. Dziś przypomnimy sobie kto mieszka w zagrodzie i będziemy liczyć zwierzęta. Miłej zabawy
Temat : Co się dzieje w zagrodzie”
1.Zabawa ruchowo – rytmiczna na dobry początek https://youtu.be/hpnn3jJzZ_A
2.„Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej.
W cielętniku stoi cielę i ogonem w kółko miele.
Prosiak wyrwał się z chlewika:
– Czy to cielę spadło z byka?
Nikt ogonem tak nie miele,
więc dlaczego miele cielę?
Przyszła koza, furtkę bodzie:
– Pewnie nudno mu w zagrodzie.
Mnie się zdaję, że to cielę
z nudów tak ogonem miele.
- Z nudów? – Z nudów! – Może z głodu?
Wlazło cielę do ogrodu,
zjadło mlecz i seradelę
i ogonem dalej miele.
Przyleciała gęś z gąsiorem.
– Czy to cielę nie jest chore?
Może zjadło wilcze ziele
i ogonem przez to miele?
– Wilcze ziele?
Nie, aniele, ciele jadło seradelę.
– Może zjadło jej za wiele?
– Może to przez decybele?
– Może to jest tik nerwowy?
– Może tęskno mu do krowy?
Przyszły kury, indyk, kaczor,
wszyscy gdaczą, meczą,
kwaczą, strasznie martwią się cielęciem
indyk z kozą, gęś z prosięciem.
Aż z pastwiska przybiegł źrebak i rzekł:
– Martwić się nie trzeba,
tylko trzeba spytać cielę,
czemu tak ogonem miele.
No, bo jeśli w kółko miele,
ma w tym chyba jakieś cele.
– Mam – kiwnęło głową cielę
– robię muchom karuzelę.
Rozmowa na temat wiersza. Proszę wyjaśnić dziecku trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), i zadać pytania: O czym jest wiersz? Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? Co zaproponował źrebak? Dlaczego cielę ogonem miele?
3.„Odgłosy zwierząt” zabawa logopedyczna połączona z czytaniem globalnym wybranych zwierząt
4.„Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” Zabawa matematyczna
Proszę przygotować dla dziecka sylwety lub liczmany (mogą być kredki, pluszaki, klocki). Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania czytane przez rodzica.
– W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
– W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?
– W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest
5.„Zrób tyle, ile słyszysz” - zabawa słuchowo – ruchowa. Dziecko porusza się dowolnie przy muzyce, Gdy muzyka cichnie rodzic klaszcze lub uderza ręką w dowolny przedmiot od 1 do 8 razy, a dziecko wykonuje tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd .
6.Praca z kartą pracy w KP3.37 – przeliczanie elementów, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Dziecko szuka na ilustracji podanych zwierząt i koloruje liczbę pól odpowiadającą liczbie odnalezionych zwierząt każdego rodzaju.
7.Praca plastyczna „ Proste zwierzęta z papieru” - proszę wybierzcie jedną z propozycji i wykonajcie zwierzątko, które wam się podoba. Mile widziane zdjęcie waszej pracy.
Dla chętnych
https://youtu.be/xrgowwp1V-U film edukacyjny o zwierzętach
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4 wiadomości o zwierzętach
https://youtu.be/d8PGGKyLt0M liczenie baranków w zakresie 10 i piosenka