Miejskie Przedszkole Publiczne nr 3
w Bolesławcu

 ul. Ceramiczna 5, 59-700 Bolesławiectel. (75) 612 13 04

Filia -ul. Dolne Młyny 42A ,59-700 Bolesławiec,

tel. (75) 612 13 03

e-mail: mpp3bc10@op.pl

Ustawienia

Wyszukiwarka

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1026280
    • Do końca roku: 25 dni
    • Do wakacji: 200 dni
  • Kalendarium

    Poniedziałek, 2021-12-06

    Imieniny: Dionizji, Leontyny

Pisanki, kraszanki 30.03.2021

Witamy serdecznie wszystkie Misiaki i ich Rodziców, niestety ponownie nie możemy się spotkać w naszym przedszkolu:( Mamy nadzieję, że będzie to trwało tylko dwa tygodnie.

Poniżej przesyłamy propozycję zabaw i zadań na dzień dzisiejszy. Życzymy miłego dnia. Pozdrawiamy:))))))

 

Temat: Pisanki, kraszanki.

1) Na dobry początek dnia piosenka z pokazywaniem

Zając długie uszy ma” (sł. Agnieszka Kopacz, muz. Agnieszka Kopacz, Piotr Belak)

Zając długie uszy ma trala la, trala la ( robimy uszy na głowie z dwóch palców i nimi ruszamy)

Nosek słodki oczka dwa chopsa, chopsa, sa. (pokazujemy nos, oczy i robimy dwa podskoki)

Każdy zając skacze – hop!Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! (skaczemy w górę)

Jeden skok. Drugi skok Teraz wszyscy: hop! ( dwa skoki w przód następnie wyskok w górę i przysiad na hop)

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

2. Słuchanie wiersza D. Gellner "Pisanki".

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia.

Z pisanek się wyklują

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA.

 

Rozmowa na temat wiersza.

  • Co znajduje się na stole?

  • Jak wyglądają pisanki?

  • Co wykluje się z pisanek?

Poznawanie ciekawostek na temat pisanek.

https://swiat-rodzicow.pl/pisanki-kraszanki-inspiracje-i-ciekawostki-dla-calej-rodziny/

 

3. „Liczymy zajączki” – zabawa dydaktyczna. Dziecko dostaje kartkę z czterema symbolicznie narysowanymi zającami. Rodzic prosi dziecko o wykonanie następujących poleceń:

Dorysuj 2 zające. Ile zajączków masz na kartce?

Dorysuj jeszcze jednego zająca! A teraz, ile masz zajączków na kartce?

Skreśl tyle zajączków, aby na kartce zostało ich tyle, ile masz lat!

4. „Szukanie jajek”

Rodzic chowa w domu kilka czekoladowych(styropianowe, papierowe) jajek, następnie pomaga dziecku odgadnąć, gdzie są schowane przygotowując pojemnik z zagadkami np.

  • W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka).

  • Jajko jest schowane w miejscu, gdzie zazwyczaj da się zobaczyć dużo kurtek (w szafie).

  • W tym miejscu myjemy ręce (łazienka)

  • Mieszkają tam twoje lalki/ samochody ( domek dla lalek, garaż)

  • Stoją tam kwiaty (parapet)

5. „Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom): 

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

6. Piosenka do posłuchania „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

1.Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

2.Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3. Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali 
Wielkanocni goście czasu nie tracili 
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

 

7. Praca w KP3.40–41 – kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem radości, rozwijanie percepcji wzrokowej, przeliczanie. Dzieci opowiadają o tym, co się dzieje na ilustracji, co mogą czuć dzieci i dorośli i co one czują, gdy spędzają czas z najbliższymi. Następnie znajdują i liczą na ilustracji elementy pokazane z prawej strony, rysują odpowiednią liczbę kresek

8. Praca w KP3.42 – rozwijanie słuchu fonemowego, ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci kolorują na pisankach obrazki i podają ich nazwy. Mówią, jakimi głoskami zaczynają się te nazwy. Otaczają pętlami właściwe litery.

9. Praca w ZG57 – ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci dobierają rysunki i łączą je liniami. Kolorują obrazki.

10. Edukacyjne gry online na Wielkanoc

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/kwiecien/wielkanoc/gry/